کاکتوس

ازحدچو بشددردم درعشق سفر کردم / یا رب چه سعادت‌ها که زین سفرم آمد(مولانا)

کاکتوس

ازحدچو بشددردم درعشق سفر کردم / یا رب چه سعادت‌ها که زین سفرم آمد(مولانا)

بهار


بهارتان جاودانه باد.

نظرات 13 + ارسال نظر
خسرو . و . مهسا پنج‌شنبه 16 فروردین 1397 ساعت 12:23

. با بهترین درودهایم .
. خواجه شیراز می فرماید
. زاهد خلوت نشین دوش به میخانه شد
. از سر پیمان گذشت بر سر پیمانه شد

. و بنده این چنین استقبالی ساختم .

. خادم قصر ادب بیدل و فرزانه شد
. ساحل دریای علم محفل جانانه شد
. باده نوشین وصل معرفت است و کمال
. قاضی دیوان شرع در ره میخانه شد
. گفت که شوریده ام از همه بگسسته ام
. در پی پیر دلیل از همه بیگانه شد
. شیوه افسونگری جلوه گه ساحران
. صبح سلامت دمید کار به شکرانه شد
. رایت علم و هنر دامن شمس سما
. رونق هر ملک جم محفل شاهانه شد
. کوکب رخشنده دید شاهد زیبای من
. شعله ز سر بر کشید چشم همه فتانه شد
. گل که چنین جلوه کرد باغ همه خنده زد
. شمع شبستان عشق آفت پروانه شد
. خسرو چو مرغ سحر گفت همه جا این سخن
. قامت یارم چو سرو بهر من افسانه شد . . [گل][گل].
. .

خسرو . و . مهسا شنبه 11 فروردین 1397 ساعت 11:31

. با بهترین درودهایم .
. خجسته میلاد امام علی ، روز پدر بر شما مبارک باد . [گل][گل]
. اگرهزار بشیر آمد و نذیر آمد
. علی معین رسول آمد و وزیر آمد
. علی ولی خدا صاحب ولایت بود
. که بهر نصرت خلق ناصر و نصیر آمد
. کسی است رهبر آزادگان که از سر جان
. گذشت در ره آزادی و اسیر آمد
. اسیر نفس نشد یک نفس علی ولی
. نشد اسیر که بر مومنین امیر آمد
. علی ز مظلمه خلق سخت می ترسید
. که حق به مظلمه خلق سختگیر آمد
. اون وخ . . ما شیعه هستیم !!!!!

درود
بر شما هم مبارک باد

خسرو . و . مهسا جمعه 10 فروردین 1397 ساعت 11:36

. با بهترین درودهایم .
. در این دنیا که از آغاز و پایانش نمیدانیم
. کجا باید کسی کو عشق را می شناسد یافت ؟
. و چشمی را که هر دم میتراود نور
. و قلبی جستجوگر در میان ما که می پرسد
. کسی یاری نمی خواهد ؟ !
. چراغی پیش پایش در سیاهی های این دنیا نمی خواهد ؟!
. کجایند آدمیت مردمان شهر ؟؟
. سلامم را بگو پاسخ دهند یاران
. و بستانند سوغات دیارم را
. من از شهر سلامت . خنده و شادی
. سبدها همره ام دارم
. سبدهایی پر از خوبی ، تلاش و همدلی دارم
. از گذشت و مهربانی کیسه ها آورده ام مردم
. سلامم را بگو پاسخ دهند یاران
. و سوغاتم میان مردم شهر قسمت کن !! . [گل][گل]
. .

سلام
سلام
سلام

خسرو . و . مهسا پنج‌شنبه 9 فروردین 1397 ساعت 11:42

. با بهترین درودهایم .
. آن بید با حیا
. برسان دخترکان شوخ و دلربا
. از شرم ، گیسو فشانده تا بپا
. وان شمع خاوری
. پاشیده بر جهان
. پرتو حیات
. در سایه شاخسار بید
. ای بس دلپذیر
. با ناز در گهواره ای ز یاس
. خوابیده کودکی . . [گل][گل]
. .
. . برای یک مادر جوان و اولین فرزندش این شعر
. می تواند شور و شوقی بهمراه داشته باشد .
. آیا برای یک دختر جوان چگونه است ؟؟؟
. . .

مناسب مادر جوان می باشد و بسیار زیبا

خسرو . و . مهسا چهارشنبه 8 فروردین 1397 ساعت 14:21

. با بهترین درودهایم .
تا کی در حریر دود
. خشم و خروش پاسدار روز
. در پیش چشم شحنه شب گرد نیمه مست
. زین راه پر خطر
. این سو به آن سو گذر کنم
. بگذار در باغ زندگی
. یکدم کنار گل
. در زیر سایه سروهای پرشکوه
. آزاد . . . رها شوم
. اینک ببین لحظه لحظه حیات من
. یک درد . . .
. به وسعت خورشید
. فریاد می کند . . .
.......... کاکتوس عزیز . . زود بیا و برای مهسای من
. بنویس که بر گردد . . رفته و نمیاد . . بی خودی
. قهر کرده . . ولی بگفته شما خواهد آمد .

چشم
امدم

خسرو . و . مهسا سه‌شنبه 7 فروردین 1397 ساعت 11:34

. . بهترین درودهایم .
. لازم بیاد آوریست . این سروده اولین بار توسط استاد حسین عسگری
. مسئول صفحه شعر مجله خانواده . تشویق شد . سپس در دانشگاه و بعد
. در فرهنگ سرای مهر کرج در قابی چشم نواز مدتی در سالن نصب
. شده بود . در صفحه 100 مجموعه ( من غزل مرتکب شدم ) درج گردیده
. بلند صخره خاموش فریادت
. خروشنده چو امواج ارس پیداست
. نگاهت لاجوردین پوش آن بالاست
. و در اعماق اقیانوس صدها آسمان
. در پی آن حامی افتادگان در وادی غم هاست
. و میپرسد
. چه می شد گر همه رودهای کوچک و مظلوم
ز کوه و پهن دشت پاک ایمان
. اتحاد و اعتقادی داشت ؟
. به اقیانوس مرگ یا زندگی می ریخت !
. همه قابیل و قابیلان به طوفان بلا میداد
. و خود با نوح بر رقص کف آلود موج هر دریا
. پاکِ پاک میراند . . . [گل][گل]
. .

خسرو . و . مهسا دوشنبه 6 فروردین 1397 ساعت 13:51

. . با بهترین درودهایم .
. من شاعر دردهای خویشم
. و شعرهایم حکایت آشنای پوچی کلمات
. شاه و گدا و سائل و وزیر
. دیگر میان شما فاصله نیست !! [تعجب]
. دیگر قفس نماد اسارت و زنجیر برای بند نیست !! [تعجب]
. من شاعر درد های خویشم
. و شعرهایم حکایت پوچی کلمات !
. دیگر برادریم و برابریم !!
. دیگر درد تو را من فریاد می کنم
. و پیراهن ما از عطر شادی اوست
. دیگر . . . ؟
. من شاعر دردهای خویشم
. و این وحشی ترین ترانه عاشقانه را [تعجب]
. در جویبار لحظه های عشق
. برای تو سرودم
. گفتی . . دور ترین ماهی به تو در دریا
. کمترین فاصله میان من و توست !! . . . [گریه]
. .

عالییییی بود
مخصوصا دو خط اخر

خسرو . و . مهسا یکشنبه 5 فروردین 1397 ساعت 21:24

. با بهترین درودهایم .
. یکبار کسی که زیاد هم ناشنوا نبود . برایم درد دل می کرد . و چه غمگینانه
. که نمی شنود و البته در پی درمان است و گویا دکتری به او قول داده
. که با سمعک جدید . او بطور کامل خواهد شنید و از این بابت شادمان بود
. نمیدانم چرا در نگاهش نوعی التماس را می دیدم . گویی من می توانم
. شنوایی اش را به او بر گردانم . و چقدر تحت تاثیر قرار گرفتم .
. و چند روزی همه ی افکارم آن شخص و نگاهش بود . تا این سروده
. خلق شد . با امید به سلامتی تمامی آن ها که از نعمت شنیدن محرومند
. من از زلال غم آلود مهتاب
. از دشت بیکران سکوت
. آیا . . به روشنی خواهم رسید ؟؟
. شب در حصارهای بلند سنگی خشم
. در عمیق خویش
. به بندم کشیده است !
. دورم ز مهربانی روزهای خوب
. نشنیده ام صدای گرم نوازشی
. نشنیده ام خنده های لطیف آفتاب
. با من نگفته است
. هیچکس
. آن لذتی که در شنیدن صداست
. اینک دریده خنجر روزهای خوش
. آن پرده های ضخیم شب
. من در زلال چشمه خورشید تکثیر می شوم . . [گل][گل]
. این سروده را یکی از بهترین کارهایم میدانم . تقدیم شما . . [گل][گل]
. .

خیلی تاثیر برانگیز بود
ممنون

خسرو . و . مهسا یکشنبه 5 فروردین 1397 ساعت 16:25

. با بهترین درودهایم .
. در مجموعه ( من غزل مرتکب شدم ) اشعار کوتاهی هم نوشته ام
. که بیشتر از / فُرم / به محتوا . نظر داشتم . بعنوان مثال .

. در قیل و قال فروشنگان دوره گرد
. این کوچ کرده های اسیر
. قلبم فشرده می شود
. هوای شهر سخت آلودست !!! . [تعجب]
. .

جالبه
عالی

خسرو . و . مهسا شنبه 4 فروردین 1397 ساعت 12:37

. . با بهترین درودهایم .
. سکوت بر قرار شده مابین شان . . ادامه دارد . نگاه ها چه عاشقانه
. در هم گره خورده اند ! افکارشان در موج بلندی از عشق و احساس
. که لحظه ای دیگر سر بز سنگ سخت ساحل مخالفت های
. خانواده اشان می شکند . . . درگیر عشق جاودانه ای هستند و جدایی
. را نمی دانستن ! . هر دو بر بلندای صخره ای که در برابر عشق شان
. حقیر می نمود . . ایستاده بودند . دست در دست یکدیگر !!
. به آن پائین و رود خروشانی که همچو عشق شان جاریست می نگرند
. و در لحظه ای هر دو با هم پرواز می کنند . . . و به ابدیت
. می پیوندند . .

یادش بخیر
این نوشته

خسرو . و . مهسا پنج‌شنبه 2 فروردین 1397 ساعت 12:35

. . با بهترین درودهایم .
. خوب است بدانیم . . در ایران باستان . بجای کلمات / خانم / نیز / آقا /
. که ریشه مغولی دارند . اجداد خوش سلیقه ما به زن / مهربانو / می
. گفتند . به معنای کسی که مهر خلق می کند .
. نیز بجای / آقا / . . مهربان . . می گفتند . یعنی نگهبان مهر
. و از رقص دختر بچه 7 ساله تحریک نمی شدند و این تحریک شدن را
. در مهم ترین سخنرانی خود با آب و تاب و مقایسه با سوفیالورن
. نمی گفتند !!!!! .

خسرو . و . مهسا چهارشنبه 1 فروردین 1397 ساعت 16:37

. . با بهترین درودهایم .
. قطره های باران جمع می شوند . . بهم می پیوندند . در هر لحظه ی
. صبرشان رنجی نهفته است . لحظه ها بهم می پیوندند . . وسعت می
. یابند تا مهار ناپذیر می شوند ! آنگاه در طغیانشان چهره انتقام دیده
. می شود . . هیچکس مقصر نیست ! جز چشم های من که در فراق
. تو . . . به کوه ها سیلاب آموختن !!

Amir سه‌شنبه 29 اسفند 1396 ساعت 15:48 http://mehrekhaterat.blogsky.com/

سلام.
پیشاپیش سال نو رو به شما خوب و عزیزم ، صمیمانه تبریک میگم و امیدوارم سال جدید ، سالی پر از موفقیت ، شادی ، شادکامی و یه سال خفن برای شما باشه با کلی اتفاقای خوبی که داخلش خواهد افتاد که بهترین هستند.[گل][گل][گل]

سلام
ممنونم
ایشالا سال خوبی برای شما باشه
پر از سلامتی و شادی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد